Luciatåg, julbord och annat julstök i bilder...

Har massa bilder från de senaste dagarna som jag inte har hunnit/orkat lägga ut så här kommer de....


Jag på jobbet i fredags. Visst ser jag käck ut. Ingen kan ana att jag började dagen med att försova mig två timmar!


Den otroligt goda maten som Peter bjö mig på i lördags. Dock utan klyftpotatisen....Ska tilläggas att jag orkade äta upp halva den där biten....


Igår passade jag och Lina på att gå till dagis och leka i det härliga vintervädret. Angelina står och säljer mat till mig...korv med mos....


Full fart var det mellan "korvkiosken", gungan och rutschkanan...Typ tre minuter max på varje ställe....




Senare på eftermiddagen bar det av till Töcksfors och julbord med jobbet på Waterside. Ett ställe jag verkligen gillar skarpt!


I väntan på maten...


Trevliga bordsdekorationer. Det är alltid så stiligt och fint på Waterside. Enkelt men stilfullt. Me like.


...och sedan var det dags för maten då...eftersom jag inte äter värst mycket kallskuret så blev det blandad kompott direkt. Högsta betyg till alltihop. Speciellt frestelsen....


Var tvungen att ta med Lotta på bild också så hon inte alltid slipper undan....Mattias kom med också på ett hörn...


Efteråt var jag mätt och gla och for till jobbet och städade i finkläder....



Apropå finkläder så var jag och hämtade den här bedårande klänningen som Morsan & jag har sytt upp åt Angelina. Den blev bara sååå fin. Nu ska jag bara hitta något lika fint att ha till....


Se hur fint den skimrar emellan rött och svart....Det blir Linas lilla julblåsa det! Beställde mysbyxor till efter jul när jag ändå var där. Så himla kul med måttbestämda kläder i fräcka tyger!


Stefan har fotat sig själv....


Cool i hatt!


Idag var det luciafirande både på skolor och dagis lite varstans och vi mötte Jonna när hon var på väg till sitt firande. Tyvärr hann vi inte gå dit och titta...


...för vi hade ju vårt eget luciafirande att gå till...


Lina har upptäckt mig och morsan bland åskådarna...Inga problem med klänning och glitter men ljuset kom inte med. Kanske lika bra det för de krånglar ju alltid...utan undantag...


Angelina sjöng faktiskt med i låtarna för en gångs skull....


Men efter ett tag så började min dotter att se smått uttråkad och frusen ut....


...och till slut så ville hon sitta ned....


Min lilla surgurka lät mig ta en sista bild innan vi gick in och fikade....


Väl hemma igen så hjälpte Lina mig med att packa upp alla tomtar...shit pommes frites va många det börjar bli! I snitt utökas tomtefamiljen med cirka fyra-fem nya medlemmar varje år. Väldigt sällan som någon går sönder och gör de det så lagar jag dem...


Både små och stora i en salig röra...


Precis när jag hade ställt upp alla tomtar så ringde Glenn och frågade om jag kunde passa Linnéa en liten stund när han och Andréa åkte till Töcksfors för julklapps-shopping. Jag sa naturligtvis ja men undrade hur i h-vete jag skulle rädda mina tomtar ifrån den där lilla klåfingerfian....Men det gick jättebra för vi har något som Linnéa verkligen tycker om...Teletubbies-dockor! Hon brydde sig inte om tomtarna överhuvudtaget....


Teletubbiehuset var också populärt...


Busungarna lekte väldigt bra ihop idag och efter två timmar så var Angelina helt slut. Hon somnade på fem sekunder. Jag lovar. Hon blundade och sov direkt....dock inte när den här bilden togs...här bara vilar hon lite...


Här har de släpat med sig en bunt böcker in i badrummet och läser för fulla muggar...


Har städat Stefans rum idag och det var inte kul vill jag lova. Tror inte att jag har dammtorkat där sedan jul ifjol....Såg inte så ut i alla fall...


Tomtarna börjar komma på plats...




Fick ju göra ett litet tomteland så Angelina har något att leka med...


Allt är PRECIS som vanligt när det gäller julstjärnorna. Skitblommor!

Ute faller snön just nu och äntligen börjar julstämningen leta sig på. Kanske inte lika nöjd när jag ska iväg imorgon bitti misstänker jag....men nu ska man INTE klaga...bara att gå upp lite tidigare det...

På morgondagens agenda står först jobb och sedan pysselkväll i Smolmarks skola. Verkligen GRUVAR mig för är det något jag inte gillar så är det pyssel av en enkel anledning: Jag SUGER på att pyssla! Jag avskydde det redan som barn. Det var en pina när man skulle binda hjärtan och fixa till smällkarameller att ha i granen. Allt blev bara skit. Jaja...vi får väl se vad vi kan knåpa ihop imorgon jag, Anna, Angelina och Stefan. Bildbevis kommer säkert....

Gonatt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback