Bryskt uppvaknande...

...blev det i morse. Vaknade sex, stängde av mobilen och sov i godan ro till halv sju. Med andra ord så försov jag mig. Det är så typiskt också att man gör det när man har hundratusentals olika grejer spridda i hela huset som ska med till skola plus jobb. Det är sådana gånger man förbannar sig själv över att man inte gjorde i ordning allt kvällen före...
Nåja...både Stefan och Angelina var samarbetsvilliga och jag blev faktiskt bara knappt 10 minuter för sen till jobbet. Lotta hade redan gjort massor med smörgåsar så jag kunde ganska snabbt coola ned.

Idag var det lite mera fart än i måndags och dagen gick ganska snabbt. Kände mig på ett sprudlande humör av någon anledning och var oerhört service minded...Bra med sådana dagar emellanåt.

Hämtade Lina på dagis vid halv fyra och sedan blev det Kycklingpytt till middag. Syndade otroligt idag och käkade inte mindre än 50 gram fetaost också. Ojojoj va gott!

Sedan bar det av till badhuset med buller och bång. Angelina skrek rakt ut i luften av glädje när hon hoppade i. Hon tycker det är såååå kul och är som en liten fisk i vattnet. Hon hakar upp sig på saker också. Idag ägnade vi mer än halva tiden åt en enda procedur. Hon hade tre ringar som hon lade på kanten av bassängen. Sedan klättrade hon upp för stegen, slängde i ringarna och sedan skrek hon "HOPPA" och då fick jag räkna till tre och så slängde hon sig i. Hon kan hålla på så hur länge som helst. Efter en timme såg jag dock att hon frös så då var det dags att gå upp. Hon ville faktiskt frivilligt in i bastun ett tag till och med.

Har kört ner min bil till H. och förhoppningsvis kan han få ordning på den. Nu de sista dagarna har den hackat och gått så dåligt att jag har hållit tummarna varje gång jag har satt mig i den för att köra. En service kommer nog att göra underverk.

Peter kom överraskande hem tidigt den här veckan också så han har läst gonattsaga för Lina idag. Jag ska göra lite tråkgrejer en timme innan The Tudors börjar. Det blir nog tyvärr ingen träning idag för jag är som vanligt helt däckad efter badhusbesöket. Finns inget jag blir så trött av! Imorgon får jag i alla fall en välförtjänt sovmorgon eftersom Stefan är hos sin mor. Ska bli gött för sedan blir det jobb fredag o lördag också.

Ha de

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback