Årets bästa runda!

Äntligen, äntligen, äntligen lite att glädjas åt på golf-fronten!
Ikväll var jag, Bittan och Angelina ute på golfbanan och jag spelade otroligt nog bra. Ja förutom inspelet på 17:e som hamnade i greenbunkern men i övrigt den bästa golf jag har presterat på evigheter....Var bara en millimimeter från att sänka mig på sista putten men fick nöja mig med 18 poäng. Utslagen satt mycket bättre, puttningen var riktigt bra och chipparna OK. Hoppas att det håller i sig. Lönar sig tydligen att gå till pron ibland. Sedan kan det ju ha att göra med att jag har spelat mer regelbundet nu den senaste veckan....

Att ta med Angelina till golfbanan var en ren chansning. Har inte gjort det någon gång i år eftersom jag tvivlade på att hon skulle ha tålamod att sitta stilla i vagnen. Det hade hon inte heller men hon knatade med bredvid en stund och satt i vagnen ibland.


Här har hon fått låna Bittans klubbor och strävar att slå med den alldeles för långa klubban....



Undrar om hon kommer att bli en golfspelare eller inte? Hon är ju praktiskt taget uppvuxen på golfbanan den där ungen. Tre veckor gammal var hon första gången hon var med i barnvagnen. Trodde att det skulle bli urtungt att dra henne i kärran nu när hon trots allt väger 15 kilo men det gick faktiskt bra. Misstänker dock att jag kommer att ha kraftig träningsvärk i benen imorgon för det är ju som bekant en del backar där ute på banan....

Idag har jag faktiskt hunnit titta på ett helt avsnitt av "Morden i Midsomer". Tror att det var det sista tyvärr...Finns inget mer somrigt än det programmet...

Idag var det en riktig krångeldag på jobbet. Ingenting gick smidigt kändes det som. Hade en familj med två barn som var inne när A-M var på lunch. Det tog tio minuter innan den ena ungen hade bestämt sig för vad han skulle ha. Under tiden skapades en väldigt lång kö naturligtvis men det verkade inte bekomma ungens mamma. Jag menar, varför inte låta ungen bestämma sig först och så kunde jag väl ha fått hjälpa någon annan emellan. Nähädå. Jag fick få tillbaka A-M ifrån lunchen så hon fick hjälpa till istället. Innan hela familjen var klara så hade det gått tio minuter till....Suck!

Den som räddade dagen var en norsk dam som kom fram och sa att hon tyckte vi hade det bästa cafét i hela Sverige för att vi bemötte kunderna så väl och hade så goda grejer. Var väl kanske en överdrift men det värmer att höra sådant ibland....

Imorgon är jag ledig och det verkar som om det ska bli hyfsat väder. Gött! Då ska det banne mig bli utomhus hela dagen. Skulle verkligen behöva tvätta bilen plus klippa gräsmattan. Om det blir så är en annan sak....


Måste bara lägga in en bild på hur Lina såg ut imorse innan jag väckte henne. Dödstrött!


Släckte faktiskt ljuset prick ett igår kväll och det ska jag hinna idag med. Är faktiskt jättetrött nu så gonatt allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback