Smörgåstårta och springtur

Äntligen så tittade solen fram även på min semester, även om det dröjde tills eftermiddagen och kvällen. Men underbart var det i alla fall!


Såhär firade jag den ovanliga företeelsen....Satt och halvsov i en stol i cirka 45 minuter. Såhär ska semester vara!

Imorse efter frukost kände jag inte för att göra några tråkiga sysslor så efter lite studsmattehoppande så föreslog jag Angelina att vi skulle åka till Töcksfors och köpa en ratt till hennes kärra. Hon var naturligtvis inte sen att hänga på så vi kastade oss iväg.
När vi ändå var på Babyproffsen så inhandlade jag en ny bilbarnstol också för den Angelinas gamla är snart för liten plus att dne börjar bli hemskt sliten och trasig. Angelina satt som en liten prinsessa i den på hemvägen.


Färdigmonterad och klar och det var faktiskt jag som fixade det! Tyvärr så tålde den inte att man fällde ihop vagnen så den gick sönder direkt. Typiskt! Den sitter dock hjälpligt på plats ändå....



"En sådan skulle jag vija sitta i! Den ser ju superskön ut" utropade Stefan när han fick se stolen....

På eftermiddagen lagade jag chili con carne och avnjöt sedan maten ute i solen plus två cocosbollar som efterrätt. Köpte dem också i Töcksfors. Det är så sällan man äter men det är ju riktigt gott ju.
Målade lister igen och nu är det förhoppningsvis bara en strykning till som behövs....


Idag gjorde jag iordning en mini-låda för pissekattungarna. De blev jättenyfikna och har suttit där flera gånger idag. Majsvällingen som Glennsan tipsade mig om att ge dem vill de dock inte veta av än...



Sötisarna....



...och deras utslitna mor som för att vara ifred ibland helt sonika lägger sig på köksgolvet....



Jonna och Angelina leker som vanligt. Här trippar de omkring i finskorna...

När kvällen kom så var det dags att gå ut på en härlig promenad. Lina rattade och plingade för glatta livet. Lovade att vi skulle gå upp till mormor men tog den långa vägen förbi Backa och Hagvägen och sedan martensbacken upp. Lina blev så trött att hon somnade halvvägs. När vi väl kom upp till morsan så vaknade hon till igen när hon fick lite körsbär och jordgubbar.

Sedan blev vi hux flux inbjudna på kalas hos morsans granne M. för hennes son fyllde tydligen år. Både smörgåstårta och ananaspaj blev vi bjudna på och där åt man upp de fattiga kalorierna som man möjligtvis bränt i backarna upp. Jättegott var det i vilket fall som helst!

När vi sen skulle hem så ville inte Lina med men Gert frågade om hon ville åka bil istället och då gick hon med på att åka hem. Jag passade på att springa hem när jag inte hade någon kärra att dra på. Orkade nästan hela vägen hem (det är ju mest nedför) men min kondition är verkligen kass för tillfället så springa borde jag göra oftare. Hade ju dock ingen sportbehå så det kändes fruktansvärt otrevligt med allt skumpande. Såg nog ganska roligt ut skulle jag tro....

Nu sover Linan efter lite läsande i böckerna som vi lånade idag. Peter är och repar och Stefan spelar Skate som vanligt.
Imorgon ska jag kanske ta min gratislektion med pron. Ska ringa ut imorgon bitti för jag tror att han hade tider kvar. Sedan blir det onsdagsgolf. Verkar faktiskt som om det ska bli fint väder imorgon och då ska jag sannerligen inte vara inne mer än nödvändigt. Då blir det solstolen istället!

Har beställt lite material idag inför höstens gympapass. Jag ska ju ha ett nytt styrkepass, gympa plus ett helt nytt cirkelträningspass så jag har lite att planera om man säger så. Beställde böcker och program på Svenska Gymnastikförbundets hemsida och de kostade nästan ingenting alls. Hoppas att det är något att ha bara....

Nu ska jag läsa andras bloggar och se vad de har haft för sig och sedan blir det nattinatt....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback