Jävligt dammigt...

...och allmänt lortig blir det när man renoverar. Det är just detta som jag tycker är allra värst. Jag som blir tokig om jag känner att det är smutsigt under fötterna. Räcker med några gruskorn så blir jag knäpp. Det är bara att vänja sig helt enkelt. Ska undvika att ha svart på mig de närmaste veckorna....När jag kom hm från jobbet idag så låg det som ett damm-moln över hela huset och jag kände redan efter tio minuter att det retade ordentligt i halsen. Nu däremot är det mycket bättre så jag hoppas att det inte blir för mycket hostande inatt. Angelina hostade också lite innan hon somnade.

Imorse kunde jag knappt ta mig ur sängen för jag hade sådan jävelusisk träningsvärk i vaderna! Kände mig som typ 80 bast eller nåt...
Kände att helgen kom efter litegrann och eftersom det var lugnt till en början på jobbet så blev jag rätt seg o slö.
Sedan kom det ett helt gäng med norska pensionärsdamer och herrar som livade upp det hela litegrann. När de kommer blir man aldrig sysslolös kan man säga....
Eftersom det var slut på nästan allt efter helgens invasion så fick jag göra en ordentlig beställning av varor. När Bittan får se den fakturan svimmar hon väl...Tur att hon inte är hemma....Hon for till Florida imorse med J. och C för att spela golf och heja på Tiger Woods...Är inte ett dugg avundsjuk. Nähä då....

Dagens roligaste reaktion var när jag och Lina kom hem och hon fick se hur det såg ut. Då gick hon resolut till sitt rum, öppnade dörren och utbrast lättat:
-Linas rum är kvar,sa hon och lät överlycklig och lättad. Kunde inte hålla mig för skratt. Undrar vad hon tänker egentligen? Hon tror väl att vi är totalt tokiga!

Lina fick åka till mormor medans jag baxade iväg min stela kropp för att ha aerobicpass. Det gick åt helvete också. Ingenting fungerade och till slut ville jag bara gå hem. Kändes inte kul överhuvudtaget. Kände att koncentrationen verkligen inte var på topp idag och då blir jag så förbannad på mig själv när jag inte orkar fokusera....men men...jag är bara människa jag också och kan inte vara på topp jämt....Får ta revansch nästa gång....


Färjestad ångar bara på och nu finns det knappast något som stoppar dem från fyra raka. Trodde faktiskt att Skellefteå hade något att komma med men det verkar inte så. Sedan har ju FBK målvakten med stort M. Idag slog han rekord i antal minuter utan att släppa in mål och slog inte mindre än Henrik Lundqvist. Inte illa. Nu hoppas jag bara på att Frölunda ska slå HV i den andra semifinalen så att Gustavsson får chansen att visa alla att han är en bättre målis än Honken för nästa säsong spelar inte Gustavsson i FBK....


Nu börjar det bli lite jobbigt att skriva för jag ser inte så bra. Jag har nämligen inget ljus i taket där jag sitter. Eftersom elektrikern är här och mixtrar så är det vissa ställen i huset som det inte fungerar värst bra. Tyvärr så fungerar inte strömmen i väggen där Stefans TV står samt spisen och micron. Det ordnade sig med en lååång förlängningssladd men TV får vi helt enkelt titta på i sovrummet....
Minispisen som jag lånade av morsan funkade kanon och vi stekte hamburgare idag. Inga problem alls....Imorgon ska jag försöka fixa till lite korv Stroganoff.

Nu får det bli sängläge så man orkar upp imorgon också. Klockan sju är de här igen...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback