Melodifestivalen (och resten av Stockholmsresan) i bilder...

Japp här kommer en handfull av bilderna från helgen som har gått. Håll till godo....


Första anhalten. Ett grått och kallt Karlstad där vi parkerade B:s lilla bil under tak



En snabb-frukost hann vi med på stationen för att vakna till lite. Här är klockan sju på morgonen.



Här började jakten på ett nytt trumskinn till Peters trummor. Affären här var förstås stängd. Bara att leta vidare....



Hann att gå i klädesaffärer också och hittade det här trevliga märket....



Här hade de verkligen gräsliga kläder i alla stilar och färger som man kan tänka sig. Kostade skjortan gjorde de också....


MMMM...Foccacia till lunch med kyckling, fetaost och pesto....



Efter att ha flackat runt med tunnelbana i hela staden och gått ett antal kilometer så hittade vi äntligen THE SLAGVERKSSTORE! Halleluja praise the Lord!


Det firade vi med dagens första öl på centralen....Försökte med O`Learys först men kom mitt i Manchester U. - Liverpool så det var kört att få plats där....Synd för det hade ju varit en aningens mysigare....


Utsikt från hotellrummet. Rakt över gatan hade vi Sturecompagniet samt Chiles ambassad....


Jag ska sminka mig och upptäcker att Lina har bitit bort en bit av min sminkutrustning...Bara att gilla läget...


Jag och brorsan dricker öl och kollar på folk på gatan. Det där fönstret var verkligen kanon!


Tessan är full och tar kort på sig själv när hon ramlar ner i sängen....vad ska man säga?


Andréa gör sig också iordning för kvällen....lite nyktrare dock


Där är den ju....Da Globe


Två glada grabbar gav tummen upp för maten....


När jag stod och svor i garderoben så tog min sambo en bild av Richard Herrey....
Tony Irving hann jag däremot inte med att fota...



Peter gillar ballongen vi fick när vi kom till våra platser....Någon hade snott min så jag fick grannens...



Före showen. Studiomannen Henrik ger instruktioner till publiken



Låååångt där borta står han-Måns...



En av kvällens bästa: Caroline af Ugglas. Snälla snälla var grym live!


Peter tog typ sjuhundra bilder av Agnes (wonder why?) och inte ett enda blev bra. Svårt att fokusera eller???


Kvällens tyngsta framträdande. The Röckers i The Heat var asbra!


Kvällens bästa drag framkallade den här gruppen. Det var många, många som älskade Alcazar i Globen den här kvällen och alla röjde järnet till Stay the night.


Sen kom hon då äntligen: Sarah Dawn Finer. Det som jag personligen hade väntat mest på och ja...hon var grymt bra. Spelade in delar av låten med mobilen men det orkar jag inte lägga ut just nu. Får bli vid senare tillfälle...
Synd bara att svenska folket inte fattade hur bra den här låten är....


Kvällens gåshud: Båda gångerna när Malena sjöng La Voix. Vilken pipa den damen har! Den enda som kunde fylla hela Globen. Låten är sådär. Kass vers men helt OK refräng. Tror att det kan funka i Eurovision faktiskt. Roligast var att höra alla som försökte sjunga med....gick sådär kan jag meddela....


Tillbaka på hotellet.....Sleten...


Ingen orkade gå ut och rumla så vi beställde drinkar i hotellbaren 101 istället. Här väntar Glenn o Peter på att bartendern ska bli klar. Tog sin tid det där...



...men till slut fick vi världens godaste drinkar. Den bästa jag någonsin har druckit faktiskt. Med någon slag vaniljlikör. Smakade typ milkshake...I like!


Den här ur-stygga älgen stod i hotellets foaje....



Till slut insåg vi hur trötta vi var och strandade framför TV:n (även om jag yrade en stund om att jag ville till Golden Hits för att dansa)



Peter jobbade dock på in i det sista....


Dagen efter blev det promenix i mysiga Gamla Stan


Många Bukowski-nallar på ett ställe. De är bara såååå söta!


Vid slottet. Världens tråkigaste jobb?


Här är det. Slottet. En fruktansvärt tråkig och ganska ful byggnad i mitt tycke. Vi måste ju ha hur många hundra slott som helst i Sverige som är snyggare....


p
Någon slags fontän tror jag på Järntorget





Gyldene Freden. Har för mig att det var här Bellman brukade häcka. Skulle inte tro att det var lika mysigt på den tiden...


Sen fick jag äntligen träffa Fridan en liten stund och kolla läget litegrann över en taco-tallrik....Önskar verkligen att vi bodde en aningens närmare varandra....Kolla vilken pucko-min jag lyckades få till....



På tåget hem. Kolla röran på vårt bord! Mamma Terése städade sedan ska tilläggas....


Peter klarade inte av det hårda livet och fick tillbaka febern. Frös och försökte försvinna in i täckjackan...Såg inge mysko ut alls....

Det var en fantastiskt rolig helg med trevligt sällskap. Tack mamma för julklappen och för att du var barnvakt!
Jag hade inte särskilt många rätt i mitt Melodifestivaltips men skit samma....
Malena fixar säkert detta och Caroline af Ugglas av alla människor har blivit mer folkär än Måns Zelmwerlöv. Vem hade trott nåt sånt?

Kändis-spotting:
Globen: Alla artisterna
Richard Herrey
Tony Irving
Jesper Blomqvist

På stan:
Tilde de Paula

Vid hotellfrukosten:
Calle Johansson

Till sist:
Tingeling var bästa av alla låtar. Vi skulle ha skickat Dorsin och gänget. Garanterad succé....


Kommentarer
Postat av: Mamma

Härligt att ni gillade julklappen. Ni är värda en partyhelg allesammans. Passningen av Angelina är bra ett stort ROLIGT. Nu ger hon verkligen en massa skratt. Hon pratar, berättar sagor sammt är väldigt go och snäll. En härlig helg med andra ord.



Kram mamma

2009-03-17 @ 09:47:19

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback