Ett knäckebröd...

..innan man lägger sig är alltid gött...eller rättare sagt: två knäckebröd är väldans gött. Kanske inte så smart att äta dem framför datorn för jag tror inte att Peter blir så glad när han upptäcker alla smulorna i tangentbordet ...hihi...

Idag har jag varit ledig men någon tur till Arvika blev det ju inte. Som jag misstänkte så var man tvungen att ha med sig en blankett som är påskriven av båda föräldrarna och då sket det sig ju direkt eftersom Peter inte är hemma.

Istället började jag med friska tag att putsa fönster istället. Jag verkligen HATAR våra gamla repiga fönster för de ser aldrig rena ut hur mycket man än putsar dem. Med tanke på hur mycket det har dammat här i huset den senaste tiden så tyckte jag inte att de var värst ändå.

Sedan började jag att plocka i Angelinas rum. Herreguud! Det är verkligen leksaker överallt där! När hon följer med mormor till Sunne den här helgen så ska jag försöka lämpa över lite till Linnéa för hon leker ju inte med hälften av grejerna.

Hade lovat Angelina att ta en tur till biblioteket för att låna nya böcker så det gjorde vi. Hittade en hel bunt med Alfons-böcker som vi inte hade läst och lite Totte och Nicke Nyfiken också så hon blev nöjd. Efteråt var det meningen att vi skulle luncha med morsan men det gick i stöpet.
Fick åka ut och hämta Stefan på skolan istället för han var rosenrasande över någon skitgrej igen. Suck!
Samma visa som alltid i slutet av terminerna....
Tog vägen förbi Anna och vi satt och pratade en stund alla tre. Bestämde oss för att från och med nu så blir det begränsat med skateboardåkande och dylikt för han orkar helt klart inte med både skolan och det. Jag kan avslöja att han somnade kvart över sex ikväll och har inte gjort några intentioner att vakna....

Har varit och hämtat mitt körkort så nu kör jag lagligt igen. Blev skitnervös när jag mötte en polisbil i Årjäng när jag kom från Smolmark men det gick vägen....Ser inte klok ut på körkortet men det hör väl till antar jag....

Angelina signalerade redan vid sjutiden att hon ville lägga sig och jag blev överlycklig för vid det laget kände jag verkligen för att få en lugn kväll. När klockan närmade sig nio hade hon inte gjort någon som helst ansträngning att försöka sova så då gav jag upp. Hade det inte regnat så hade hon fått gått ut och hoppa på studsmattan en stund....
Fick i alla fall se DH idag till min stora lycka. Har ju missat två avsnitt nu.

Läste en intervju med Magdalena Graaf i dagens Aftonbladet. Vet inte vad det är med henne men det kryper i skinnet på mig varje gång hon lättar sitt hjärta i pressen. Det är alltid så jäkla synd om henne. Är det inte för att hennes ex har träffat en ny så är det hjärnblödningar och ekonomiska bekymmer och så vidare....
OK...kanske Magnus Hedman är en jävla gris vad vet jag men han har i alla fall vett att hålla tyst. Den här gången tyckte hon det var så förskräckligt att han hade flyttat ihop med någon ny tjej och att hon hämtade och lämnade hennes barn på dagis och dessutom precis i samma veva som hon höll på att DÖ! Därefter berättar hon att hennes barn brukar kommentera att hon sitter och gråter och ber henne att inte vara ledsen. Undrar vad barnen mår sämst av? En styvmorsa som bryr sig och hämtar och lämnar på dagis eller en som sitter framför sina barn och gråter och ömkar sig. nä usch...jag ryser...Magdalena! Sök hjälp säger jag för du verkar ha en del issues att ta tag i....

Har en väldigt höggravid (kanske inte heter så när det gäller katter) Lizzie här hemma som bara går runt och letar efter en lämplig plats att föda sina små kattungar på. Har varit jäkligt noga med att stänga garderober och dylikt men förut hittade jag henne i gitarrfodralet! Hmmmm...Fick i alla fall ut henne därifrån och nu vet jag inte riktigt vart hon tog vägen....tyst blev det i alla fall....

Nä nu är klockan mycket igen. Skulle ha hunnit att skura samt kvistlacka några lister men det får bli imorgon istället.
Ciao!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback