Inga ordning....

När jag gick in på min blogg nu så fick jag se att det sista inlägget jag skrev inte var publicerat. Ibland är jag nog litte för trött när jag skriver....
Jaja...idag var det måndag igen och jobb efter en hel-ledig helg. Kom otroligt tidigt iväg imorse och kom med Angelina till dagis redan tio minuter före lämningsdags. Tur var väl det för min snus var slut så jag var tvungen att hinna in på macken innan jag körde Stefan. Utan nikotin på måndag morgon är ingen dröm.

Blev värsta anstormningen direkt när jag öppnade så jag var nästan svett innan A-M dök upp vid tio. Sedan lugnade det ner sig igen men det fanns ändå att göra. Blir sällan tråkigt om man säger så. Fick reda på att jag hade fått löneförhöjning och det är ju alltid kul. Tummen upp!

Något som inte var lika kul var att Stefan ringde ifrån skolan och var VÄLDIGT upprörd över att hans skor var trasiga. Stort hållaballo....
Sedan pratade jag med hans lärare och det visade sig att hans dåliga humör hade gått ut över skolarbetet bland annat och att han vägrade att ta med sig skolböckerna hem för att jobba ikapp.

Med anledning av detta så blev det en kort men intensiv diskussion när jag kom hem som resulterade i att Stefan fick skejtförbud idag och hela tiden fram tills han har skärpt till sig och arbetat ikapp skolarbetet. Det blev lite gråt och tandagnisslan en stund men han bad om ursäkt flera gånger och jag tror att han fattade vinken-åtminstone för den här gången....

När det var slut på det otrevliga så hade vi det desto trevligare sen....Jag bestämde mig för att vara grillmästare (har aldrig inträffat förut) och brassade lite ytterfilé till mig och mina barn. Eftersom jag alltid är paniskt livrädd när jag tillagar kött att det inte ska vara färdigt så fick antagligen de där köttbitarna ligga en bra stund för länge på grillen....Gott blev det i alla fall och ingen har spytt ännu...


Otroligt är detta en maträtt som BÅDA tycker om. Lina ratade däremot potatissalladen...


Stefan med munnen full av mat. han åt upp typ hälften själv...



Nu äntligen blommar syrénbusken för fullt. Skulle vilja ha hela trädgården full av syréner. Ska nog ta in lite imorgon...



Slappa på studsmattan efter maten är inte fel och särskilt inte när himlen är så klarblå som här....



Lina terroriserar Stefan...



...men de kan också vara kompisar emellanåt....


Angelina vilar på mamma....


Efterrätten serverad. Jordgubbar och glass....Jag fick smaka litegrann....Jordgubbarna var helt OK faktiskt....



Jag och Lina tog en ganska lång promenad i det underbara sommarvädret och det är fotot är taget i Backa. Det är så underbart fint överallt nu så man nästan blir gråtfärdig när man ser sig omkring. Alla färger gör naturen så otroligt vacker....

Ska försöka att ta en promenad på minst en timme varje dag framöver. Det är inget hopplöst mål och det är så skönt att komma ut och röra på sig. Nuförtiden tycker tydligen Angelina att det är gränslöst spännande att gå på promenad. Idag var jag övertygad om att hon skulle somna men icke...Hon sitter käpprätt upp i vagnen och pekar och frågar om allt.

När vi kom hem var det däremot dags för sängen och då passade vi på att läsa en bok som är full av sånger. Sånt tycker Lina är roligt.

Imorgon är jag ledig och hade tänkt att åka till Arvika och skaffa pass till Lina, men tydligen måste man ha skriftligt godkännande från båda föräldrar och då blir det ju värre eftersom Peter inte är hemma. Ska ringa imorgon bitti och fråga. Känns som om det vore gött att ha den där biten fixad.
Mitt körkort har i alla fall kommit nu så nu behöver jag inte längre köra olagligt i alla fall....

Hoppas att vårt bord anländer snart så vi kan ta en tur till Karlstad. Behöver lite stuff från Ikea innan jag börjar att ominreda vardagsrummet känner jag. Hälften av det jag har plockat bort kommer aldrig tillbaka igen....

Lite annat;

Svenne Banan är verkligen en helt horribelt dålig sång....

Försäkringskassan är ett jävla skämt och jag är otroligt glad att jag slipper att ha något med dem att göra....

Undrar vilken kanal Champions Leauge-finalen går på till onsdagen?

Längtar efter första båtturen...

Näe nu får det bli sängen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback