Mätt och belåten

Ja då har ännu en dag gått utan några som helst problem.
Ägg/bacon till frukost (tur att jag älskar ägg så) och detta blev det till lunch...


Litte tå hörrt kan man säga...En aningens mycket proteiner också skulle jag tro....men jag kan tillägga att denna måltid höll mig mätt och belåten i inte mindre än åtta timmar!

På simhallen drack jag en cappucino som man tar i en sådan där automat. I efterhand kom jag på att tänka på att de ofta har socker i dem där utan att det står. Tror att fallet var så med tanke på smaken så idag har jag ju faktiskt fuskat...men å andra sidan har jag inte käkat ett enda knäckebröd så det jämnar nog ut sig.


Till middag/kvällsmat fick det bli en gammal favorit. Gratinerad kassler med tacosås och creme fraiche och världens tråkigaste sallad eftersom jag glömde att köpa mer grönsaker....Det bästa är att jag gjorde mycket så nu är lunchen räddad imorgon också...

Kom att tänka på att jag troligtvis kommer att få avvika en del ifrån min diet på onsdag när vi ska gå smörgåskursen. Lär behöva provsmaka då. Lite töligt men det rör ju jobbet så då får det gå. Jag kommer även att smaka nyheter i fortsättningen också även om det innehåller 110% socker för när man jobbar på ett café är det ganska viktigt att veta vad saker och ting smakar när du sedan ska sälja dem. Man behöver ju faktiskt inte äta mer än en sked....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback