Paket i drivor...

Imorse ringde klockan redan halv sex. Först fattade jag inte varför men kom snart på det. Jag skulle ju fixa rulltårtebakelser som Stefan skulle ha med till skolan! Fick först åka upp till bageriet och låna lite grejer. Hann i alla fall klart i tid tills vi var tvungna att åka. Var trött som en gris och sa till Angelina att vi skulle lägga oss i sängen och kosa en liten stund när vi kom hem igen. Hon var också trött så hon protesterade inte. Det var bara det att jag somnade och sov i tre timmar! Vaknade inte förrän vid elva. Angelina hade underhållit sig själv med att prova kläder på sitt rum (typ alla klädesplagg), hoppa i sängen (det märkte jag faktiskt) och läsa böcker. Snäll unge har man faktiskt....
Hade förskräckligt dåligt samvete när jag till slut masade mig upp för jag insåg att hon borde vara hungrig. Fick i oss lite frukost och sedan gick hon med Jonna och lekte medans jag röjde upp efter morgonens garnering (grejer i hela köket)....

Sedan var det dags att fara till Töcksfors (igen) för att inhandla de sista presenterna till Lina. Hann ju inte riktigt med allt i lördags och jag har så många att köpa ifrån så det blir aldrig färdigt. Hade ingen som helst lust men måste man så måste man...


Gick in en sväng på cafét först och Angelina fick sin glass. "Grön glass med bollar på" det vill säga: päronglass med tutti-fruttiströssel....Nu är ju snart glass-säsongen slut så hon får hållas...Bittan gav henne en chokladpralin med mörk choklad och negritarom inuti. Smaskens tyckte Lina. Bara det är choklad så...Hon är om möjligt ännu mer kär i choklad än vad jag är!

Började med att hoppa in på Gränslöst. Hade lovat Lotta att köpa någon leksak till Lina och på Gränslöst finns det ju bra mycket mera än på BRIO. Man får bara ha lite tid över så man kan kolla ordentligt...
Till min stora lycka så sov Lina som en gris när vi anlände så jag slapp att ta med henne in. Lättad...
Hittade en kul grej ganska omgående och sen vaknade Lina lagom tills vi anlände till centret.


Lina hade fått en peng av mormor till BILEN som alltid ska åkas när vi är i Töcksfors...


Tror att vi fick ihop grejer till allt och alla så nu är det bara att packa in sakerna. Inte bara bara eftersom en del paket är ganska så stora....
Träffade Bittan också som var där i samma ärende. Ganska bra ändå att Lina är så liten för det går att köpa presenter mitt framför näsan på henne utan att hon märker något....

Var ganska trött när jag kom hem för Angelina var över högt och lågt och överallt på samma gång när vi var på centret. Man blir psykiskt trött om inte annat.
När vi väl kom hem så lugnade hon ned sig och målade lite med fingerfärg och läste böcker.


Den här attityden har varit ganska vanlig de senaste dagarna...en aning treårstrots och knäck i öronen...men hon lyssnar i alla fall när man skärper rösten och det är alltid något...


Härligt med ett kvällsbad!



Såhär såg det ut strax innan nio...Väääldigt trött Stefan...

Nu ska jag fixa lite mer med medlemsutskicken så jag kanske kan få iväg dem imorgon. Det får i alla fall inte bli lika sent idag för då pallar jag inte att gå till jobbet imorgon....
Har lovat Lina att vi ska till badhuset imorgon kväll också så det är bäst att hålla. Det är evigheter sedan vi var där sist och i sommar har vi badat två gånger så det är på tiden. Hon som älskar att bada.

Ska också försöka leta upp lite bra låtar till träningspassen. Alltid trixigt men jag byter ju ut allting så jäkla ofta så jag skulle inte behöva lägga ned så mycket tid på det egentligen...

So long så länge...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback