Sjuk!

Usch å fy å blä o tvi o huga va dåligt jag mår just nu. Fryser, halsen är svullen ifrån öronen till nyckelbenet och feber har jag dessutom. Kroppen är så öm så jag kan knappt röra mig. Förvisso har jag en aningens träningsvärk kvar också... Jag som nästan aldrig är sjuk. Jag har inte tid att bli sjuk! Vill inte bli sjuk. Men nu är det ju så då...Bara att finna sig i och försöka att bli frisk antar jag....

Är halsen lika illa imorgon så ringer jag till vårdcentralen. Anna hade varit där idag och hon har streptokocker så och eftersom Stefan har haft det i flera omgångar i sommar så är risken ganska stor att det är samma som jag har. Det känns i alla fall precis som när jag hade halsfluss för ett och ett halvt år sedan minus halsmandlarna som proppade igen förstås. Det gör i vilket fall som helst lika jäkla ont och i eftermiddags tog jag faktiskt en smärtstillande tablett som fanns kvar sedan Stefan hade halsfluss. Hjälpte i alla fall såpass länge så jag orkade åka och handla lite och uträtta ärenden som måste uträttas.

Lina har tyckt att jag är världens tråkigaste hela kvällen men jag orkar helt enkelt inte! Har läst en massa böcker för henne för då får jag ändå ligga ned en stund även om det gör ganska ont i halsen....

Nu ska jag försöka få tillbaka ljudet på datorn så jag kan lyssna på lite musik. Stefan har fixat bort det på något vis...anar att det kanske inte går att få tillbaka i en handvändning...sedan kanske jag orkar kolla på en film eller också går jag helt enkelt och lägger mig...
Imorgon blir det hemma från jobbet i alla fall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback