Shoppingrunda

Ja idag har det verkligen gått i ett kör hela långa dagen. Först var det jobbet förstås och som vanligt var det precis att jag hann till klockan fyra för att hämta Lina på dagis. Eftersom jag ska klippa mig imorgon när jag är ledig så insåg jag att vi inte skulle hinna till Töcksfors imorgon så jag frågade Stefan om vi skulle åka idag istället och hann var inte sen att haka på. Han har nämligen väntat på att få nya skor ett tag nu och det hade jag lovat honom så fort lönen kom in.


Dessa snygga dojor hade han valt ut och dom fick det bli. Skulle jag faktiskt vilja ha ett par själv. Tyvärr så har Stefans skostorlek ökat markant det senaste året (han har nu 42-or) så jag kan tyvärr inte låna dem...

Sen hittade han även ett par chinos (som tydligen är poppis fråga mig inte varför...) i en hemsk grön färg som han också fick för de var inte värst dyra. Sen var han mer än nöjd för resten av dagen....

Skulle ha en del saker till Lina också och hittade en hel del på Cubus. Köpte nya trosor och strumpor, samt en mysdress som var på rea. Sen valde Lina själv ut ett diadem och hårspännen med Hello Kitty samt ett par jättesöta solglasögon med Mimmi på. Egentligen hade jag behövt att köpa en ny softshell-jacka också eftersom hon har vuxit ut den andra men jag hade rejäl tur igår. Jessica kom nämligen med den här....


En jättefin Everest soft shell som knappt ser använd ut i storlek 110. Kunde inte bli bättre. Tänk vad bra det är att kunna ärva kläder! Hon fick dessutom stövlar och sandaler och fleecetröja...

Själv så tog jag mig en tur in på Sportringen. Parkerade ungarna med varsin glass på Joe´s så jag kunde få kolla ifred. Lina är nämligen helt omöjlig att ha med sig inne i den butiken. Hon springer runt och gömmer sig under varenda klädställ så det blir en aningens nervpåfrestande...
Hittade i alla fall vad jag sökte...


...nämligen en soft shell-jacka till mig. Jag har faktiskt aldrig ägt en sådan i hela mitt liv och denna ska jag ha när jag spelar golf eller är ute på promenad. Jätteskön och inte alls dyr...


Slängde med en Röhnisch-top också som jag tyckte var lite rolig....Gillar Röhnischkläder och det har de ofta inne på Sportringen. Det bästa är att de har sin XL-kollektion med träningskläder för oss som är lite storväxta. Tummen upp!
En mascara fick det bli också för min gamla var totalt uttorkad och då är det kanske dags att köpa ny eller???? Ja skulle tro det...

I vilket fall som helst så var det med öd och näppe som jag hann tillbaka i tid till cirkelträningen. Frågade om Lina ville vara hemma hos Stefan men hon skulle prompt med till träningen. Med andra ord så blev det inte så mycket träningen för mig för hon blev snabbt uttråkad men det gick bra så länge jag höll mig i närheten. Vi var faktiskt åtta stycken idag så det var inte illa för att vara den här tiden på terminen och alla var väldigt laddade. Jisses vilket tempo! Nu har jag med andra ord kört mitt sista pass för terminen! Ska bli intressant att se hur många det har blivit när jag börjat att räkna ihop....


Det här fick jag av min grupp ute i Sellre igår...Tusen tack själva! Det har varit jätteroligt! Och jag ska gå till systemet och köpa mig nåt riktigt gott innan helgen...hihi....

Ja en hektiskt dag minst sagt och jag fick nästan lite dåligt samvete för Angelina som lämnade hemmet kvart över sju imorse och var hemma halv tio. Jag sa det till henne i bilen på väg hem: Stackars lilla dig Lina som inte har varit hemma på hela dagen.
Lina: Stackars mig....men mamma...det var roligt!
Vilken tur att jag har ett stresståligt barn....
Imorgon ska vi ta det lugnare för då är vi lediga. Då ska vi knalla in till grannen med presenten som vi införskaffade idag. Sen blir det nog en tur till pappsen och kanske till bibblan. På eftermiddagen ska jag ÄNTLIGEN få mitt hår fixat och det är inte en dag för tidigt. Ser ut som ett rövhål i håret just nu! Tvi och huga!


Hittade den här bilden från förra veckan när vi var ute hos pappa. Angelina och Linnéa spelar på mitt gamla piano tillsammans...sötisar...

Ojdå vad klockan springer iväg. Halv ett redan! Dags att sova för jag ska köra Stefan imorgon och jag anar att jag kommer att få kämpa med att få upp ungarna i tid...Sov gott!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback