Fryser...

Varför ska det vara så satans kallt hela tiden? Efter några dagars "värmebölja" så fick jag en smärre köldchock när jag skulle ut i bilen imorse. Dessutom så har jag blivit bortskämd med att slippa totaligenisade rutor ett tag men idag var det dags igen för att skrapa armen ur led...Det går inte för den delen heller att få bort ishinnan så det är bara att starta upp och vänta och vänta och vänta...Fy vad jag är trött på skiten!

Sen har jag frusit konstant hela dagen så nu ska jag ta en lång varm dusch innan jag kryper ner under täcket....

Stefan, den galningen, struntar i att det är istid och har varit i slalombacken hela kvällen....jag säger då det...

Har hittat en ny favvokanal på radion som numera står på hela tiden medan jag arbetar tack vare Linnéa...Norska P4 är kanalen ifråga. Rattade in den av en slump (jag lyssnar aldrig på radion så jag har ingen koll alls vad det finns för program) och fastnade direkt. En härlig blandning av bra 80 och 90-talsmusik som jag är en sucker för. Ingen Radio Rix-musik där inte. Nä, nä...
När jag lyriskt berättade min fantastiska upptäckt för Peter (som naturligtvis får sin beskärda del av norsk radio) så muttrade han att ja, jovisst, den där kanalen är bra första veckan sen när samma låtlista snurrar om och om igen så är det inte lika kul...
Skit samma. Jag tänker i alla fall njuta för stunden. Härligt när man kan digga till Phil Collins och "You can´t hurry love" och Queens "I want to break free" samtidigt som man slänger ihop en smörgåstårta. Idag korade jag kanalen till min officiella favoritkanal alla kategorier när de spelade Eric Carmen med "Hungry eyes"...

Just nu sitter jag i soffan med Angelina snarkandes bredvid mig. Hon somnade sittandes i soffan när jag var tvungen att svara i telefonen. Hon snarkar väääldigt högt.
Peter var med henne till sjukhuset idag och hon fick både kolla halsen och sticka i fingret. Inte populärt men hon visade stolt upp den rosa studsbollen som hon hade fått av doktorn för mig efteråt.
Hon fick flytande Bricanyl att ta mot hostan och ska prova i en månad för att se om det hjälper. Sen blir det vidare utredning. Alltid något men nu har hon faktiskt inte hostat lika mycket de senaste två nätterna.

NU ska jag baxa Lina i säng och ta den där varma duschen och tina min genomfrusna kropp...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback