På hugget...

Vissa dagar är jag bara såååå tagg och början på den här dagen gjorde inte mycket till att förhindra det. Dessa dagar vill jag bara vara irriterad och ösa galla över det mesta jag tycker är orättvist och pest här i världen. Det är väldigt skönt för mig men kanske inte så kul för andra. Å andra sidan så innebär detta inte att jag är sur och otrevlig hela tiden mot allt och alla men det gäller att se upp för då är jag på hugget och kan bita ifrån.
Annars är jag (för att vara en såpass lättretad person) väldigt mjäkig för det mesta. I mitt eget tycke alldeles för mjäkig. Det är något jag verkligen jobbar på. Jag har alltid avskytt bråk av alla slag. Jag är en person som helst vill krypa undan och gömma mig om det hettar till och folk öppet bråkar med varandra. Klarar knappt att se dispyter på TV (kanske varför jag inte tittar på dokusåpor där de bråkar hela tiden...) Jag vill för det mesta vara alla till lags och är därför ganska bra på att vara diplomatiskt. Men ibland blir jag bara sååå irriterad på mig själv att jag inte vågar stå upp och säga rakt ut vad jag tycker. Det är inte farligt att reta folk på sig så länge man anser sig ha ryggen fri....Har dock märkt att det sakta men säkert börjar lösa upp sig och jag antar att det har med åldern att göra. Det känns ganska befriande. Man SKA säga ifrån om det är något man inte håller med om eller tycker är direkt felaktigt. Med mjäk kommer man inte långt. Sen finns det många olika sätt att göra det på. Man behöver ju inte vara otrevlig och vrång...
Jag har jobbat mest hela dagen och jag har i alla fall klarat mig ifrån att bli ovän med någon. Bara trevliga och positiva kunder hela dagen!


Vår praktikant Marie som gör sin tredje (av fyra) vecka hos oss. Marie går första året på restaurang-skolan i Åmotfors...


...och gör väldigt fina smörgåstårtor...


en till...


Min lunch idag: Tomat & olivbröd med parmesanröra (en hel del vitlök i den), kyckling, fetaost och rödllök. Den blir man mätt på det lovar jag....


På eftermiddagen passade jag på att grilla lite kyckling...man kunde nog använda de där som vapen och slå ihjäl någon med...så hårda blir de efter två timmar i ugnen...haha...


Stefan back in slalombacken. Denna gången utan utslagna tänder...


Fredagspizzan blev torsdagspizza istället så nu....


...får jag umgås lite med min kompis igen. Igår höll jag på att avlida efter 45 minuters trampande i riktigt bra tempo. Vi får se om jag överlever idag...

Imorgon ska vi börja att ladda för Alla Hjärtans Dag som är på söndag. Jag och Marie ska göra smörgåstårtor som är fomade som hjärtan. Vi har semletårtor med hjärt-fom, vanilj och blåbärshjärtan, mousse-bakelser, tårtor med mera. Kika in vetja!

Imorgon är det OS-invigning och vad innebär detta? Jo att jag kommer att vara som en zombie most of the time de närmaste veckorna. Har redan förvarnat Bittan och sagt att jag antagligen inte kommer att vara så effektiv framöver...

Nu ska jag poppa popcorn åt Linan och sedan blir det upp på crosstrainern och trampa loss!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback