Bort med snusket

Okej. Jag vet att jag lovade att inte ägna min semester åt att städa men...idag har det ju regnat mestadelen av dagen och idag var gränsen nådd av vilket snusktillstånd jag kan tänka mig leva i...
Har inte dammsugit ordentligt på två veckor (tog bara en snabbrunda häromdagen) och skurmoppen har jag inte rört på en månad skulle jag tro så ni kan tänka er med ungar som springer in och ut hela dagarna plus att jag har haft fem katter här tills just häromdagen...Blä!

Så idag har jag: plockat, plockat, plockat undan alla möjliga grejer som ligger överallt, satt upp Linas Alfons-gardin, bytt sängkläder i alla sängar, städat toaletten, äntligen kastat ut den förbaskade kattlådan, strukit dukar, hängt upp en tavla, tvättat två tvättar, lagt färdig tvätt i garderoberna, handlat, pantat flaskor, lagat fiskgratäng och till sist dammsugit. Nu har jag bara skurandet kvar och det ska jag ta när Lina har lagt sig. Är förbaskat nöjd med mig själv faktiskt. Nu kan jag med gott samvete åka ut på sjön imorgon om det fina vädret kan tänka sig att komma tillbaka...

Nu börjar även den där "snart-ska-jag-börja-jobba-igen-ångesten" komma krypande. Jag kunde gott ha tänkt mig att ha två veckor till med semester....men men...Nu ska jag njuta av de tre dagarna jag har kvar tänkte jag istället för att gruva mig för måndagen...

Nu är Lina Flina trött så nu blir det gonattsaga och sedan ska jag ta itu med skurandet...kanske hinner jag sätta mig ned och kolla en film också senare...

Hej svejs

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback