Båtpremiär

Idag tog jag mig en rejäl sovmorgon och vaknade inte förrän jag hörde att dörren smällde igen nere vid niotiden. Det var Lína som hade vaknat före mig och tydligen tyckte jag var skittråkig för hon hade klätt på sig och helt sonika gått ut i det fina vädret.
Fick lite bråttom för jag skulle vara på utvecklingssamtal på dagis vid tio. Inga problem där inte. Lina båder äter bra, leker bra och mår bra. Ett exemplariskt barn på alla sätt...haha...visste jag väl redan...

Efteråt så hade vi lite tid över så vi passade på att dra iväg till lekparken i det härliga varma vädret.

Å hej å hå...Lina trampar på...


Lina drar till Göteborg med motorcykeln...fantasin är det inget fel på i alla fall...

Fick bli en snabblunch på Götes innan det var dags att dra iväg mot Åmotfors för att knäcka rätt min rygg hos kiropraktorn. Jag var precis som jag misstänkte rejält sned i bäckenet på högersidan plus att jag hade en låsning mellan skulderbladen, men han sa att jag hade kommit i rätt tid innan det hade blivit alltför illa. Nu får jag ta det lite lugnt med lyften och annat i ett par dagar så att det inte hoppar tillbaka igen.Känner mig ganska stel såhär efteråt men som alltid så känns det så himla lätt att gå efter det där rycket. Benen liksom flyter på utan att det stramar någonstans. Svårt att förklara känslan...


Han har ganska så schysst utsikt från sitt hus den där kiropraktorn...

På eftermiddagen när vi kom hem så var det dags för en efterlängtad båttur. Peter, Lasse och Angelina var ute en sväng häromdagen men för min del var det nästan två år sedan sist.


Stefan är glad


Angelina är redo för att kasta loss...


Hade inte sett upprustningen av hamnen förrän idag men konstaterade att det blev väldans fint!


Stefan spanar in ett gäng killar som han känner...som naturligtvis drar ifrån oss ganska snabbt...Jonna-båten är ju ingen speed-kula direkt...


Blev en lagom kort-tur till båtholmen idag där vi hann ikapp Stefans kompisar till sist...


Lina testar vattentemperaturen och det dröjde inte länge förrän hon kastade sig i...


Tyvärr är Lina väldigt förtjust i att uppsöka utedass, ett intresse som hon INTE delar med sin mor. Jag har så länge jag minns hatat utedass. Jag ryser bara jag tänker på dem. Det är något av de snuskigaste jag vet. Jag skiter hellre i skogen kan jag säga. Idag fick jag gå med Lina inte mindre än tre gånger hit, den fjärde fick Peter följa med...huvaligen!


Sämre kan man ju ha det...


Tessan njuter i fulla drag...


Killarna vågade också att bada till sist...


Lina och pappan styr oss hemåt...


...där det blev lite grillat och sedan jordgubbar och glass med chokladsås till efterrätt...mmmmums...

En rätt så bra dag med andra ord! Har även skaffat lite prylar hos morsan men de får jag blogga om imorgon...plus att jag faktiskt har planterat ÄNNU mera blommor som jag ska försöka hålla vid liv...har man inte arbete så skaffar man sig...hehe...

Imorgon blir det jobb igen och då ska jag testa och göra lite sallader. Dessutom är jag väldigt nyfiken på vad de har hittat på medans jag har varit ledig. Gissar att det ser lite annorlunda ut när jag kommer dit imorgon för det har varit lite ommöblering...

Nu ska jag i alla fall läsa klart min senaste sömndödarbok....Ciao!


Kommentarer
Postat av: Mamma

Dessa bilder påminner väldigt mycket om när du var liten och vi tog båten ut på kvällarna. Jag tror nog att du också kommer ihåg många av dessa kvällar



Kram mamma

2010-06-18 @ 09:35:58
Postat av: Tessan

Jäpp...många sådana kvällar blev det ju under årens lopp. Peter har faktiskt varit och tittat på en båt idag...

2010-06-18 @ 14:39:03
URL: http://flowerroad.blogg.se/
Postat av: Linda

Å hamna i Årjäng! Fine grejjer det ;-)

2010-06-20 @ 15:33:33
URL: http://linda-larsson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback