Golfhelg...

Söndag kväll och nu har jag intagit sängen med min laptop i högsta hugg. Idag har det varit en riktigt härlig vårdag med soligt väder. Tyvärr har inte den där riktiga värmen infunnit sig än så det är tröja på fortfarande som gäller....

Igår så gick jag upp klockan sex och for ut till golfbanan för att spela Gökottegolf. Fick gå med A. och J. och första nio gick riktigt bra. Låg bara ett slag sämre än handicapet men sen började bekymren. Spelade bort mig totalt på fyrans korthål där jag lyckades slå mitt livs slag med en sandwedge och bollen flög över hela greenen och över både granar och väg. Tappade totalt koncentrationen och förlorade fyra slag på det hålet. Sen tror jag orken tog slut också för sedan rann slagen iväg ganska ordentligt....nåja det var ju bara andra rundan för säsongen så man är väl lite ursäktad...fick vara nöjd med den första rundan i alla fall. Var så trött i huvudet när jag var klar så jag tror till och med att vi lade på tio slag på scorekortet. Satt och räknade i bilen på väg hem och jag fick det inte att stämma...skit samma...skräpresultat anyway men som vanligt lika roligt ändå...



Det var här det började spåra ur...


På kvällen blev det lite slappande och mys. Lagade jättegod mat, baconinlindad fläskfílé i örtgräddsås och till detta klyftpotatis med broccoli, rödlök och morötter....För en gångs skull åt alla i familjen och gillade....Till dessert så fick det bli vitt vin och en Tartufo för min del. Peter ville inte ha vin så det slutade med att jag drack upp hela flaskan själv...så kan det gå...Sen visade de äntligen Patrioten på tv och den var låååång...

Imorse var det dags för golfrunda igen...Jag, Bittan och C. for iväg vid tiotiden för när det är klarblå himmel och solen skiner så kan man ju nästan inte undvika att ta en runda.
Började ganska bra idag också men jag kände mig ganska seg i kroppen och okoncentrerad (kan bero på vinet plus den långa rundan igår kanske) så det gick lite upp och ned kan man säga. Jag hade både flera enputtar och flera fyrputtar...hmmm...en sak är säker i alla fall: jag MÅSTE verkligen träna på mitt närspel! Jag kommer aldrig att bli bättre annars.Vet inte hur många korta inspel och chippar som jag missar på en runda. Många slag att tjäna är det i alla fall. Det får bli prio ett den här säsongen för nu fungerar ju helt plötsligt drivarna OK igen.


Roligaste incidenten inträffade mellan hål åtta och hål nio och fick oss att hamna i ett hysteriskt skrattanfall...Vad som inträffade får stanna mellan oss men jag kan avslöja att den här golfbilen var inblandad och...


...en viss förare som envisas att spela golf trots att i stort sett alla hennes knäsenor var av bara för ett par månader sedan...och det är vi förstås glada över för man vet aldrig vad som händer när det den här tjejen är i farten...speciellt inte i en golfbil...

Väl hemma igen så var det dags att ta itu med fröplanteringen. Lyckades gräva ner lite här och där i rabatterna och nu är det bara att hålla tummarna för att katterna inte är där och krafsar allför mycket...(vattna ska man ju oxå komma ihåg...) Jag har i alla fall en välgödslad rabatt kan konstateras efter att ha hittad kattbajs lite varstans...inte så mysigt direkt...


De här två tjejerna leker ute dagarna i ända...


Lite studsmattehoppning med Lina hann jag också med...


Studsmattan har den bästa placeringen i hela trädgården...sol hela dagen...en favvoplats...

Hann med att röja lite i garaget också. Körde bort en massa papp till återvinningsstationen och proppade bagagen full med pantflaskor så jag kan panta dem imorgon. Alltid något. Vårt garage ser ju alltid ut som en soptipp så nu är det nog snart dags för en runda till den riktiga tippen så att man kan hitta något därinne...


Kattungarna börjar bli riktigt stora nu och väääldigt söta....Ingen är tingad än så det är bara att höra av sig om man är intresserad...De kan lämnas strax efter midsommar...



Nu är det dags att ladda för ännu en arbetsvecka....




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback