Sjukhusbesök och bowling

Idag har det verkligen varit en lååång dag. Känns som en evighet sedan som vi satte oss i bilen strax efter sju imorse och for mot Arvika sjukhus. Stefan skulle ju in och röntga armen och det behövde han inte vänta länge med men sedan fick vi vänta desto längre...


Andra väntrummet för dagen, på akuten där vi först fick vänta i tjugo minuter i anmälan-disken utan att ens någon tog notis om att vi stod där...


Tredje ställlet att vänta på och Stefan passar på att vila lite...Skadeanmälan är ifylld och klar...


Vid det här laget börjar barnen bli en aningens rastlösa (och en viss mamma också) så det blir rullstolsrace på rummet i väntan på doktorn...


Tills slut lyckades doktorn dyka upp för att undersöka axeln samt få tag på röntgenbilderna (det tog över en och en halv timme för dem att komma en våning upp) och konstatera att Stefan hade en glipa mellan två ben i skuldran. Resultatet ser ni här på bilden...


När jag ändå var i Arvika så passade jag på att hämta mitt pass hos Polisen. Hej jag heter Tessan och är psykopat...Snacka om stirrig blick!!!

När vi skulle parkera vid Polisen så stod jag för dagens hjärnsläpp...Försökte parkera precis vid ingången men där fanns bara två handikapp-parkeringar lediga så det var bara att vända.
Då får jag se att en annan gubbe har parkerat där och utbrister:
-Mäh han står ju på handikapp ju! oh tycker inte att han ser det minsta handikappad ut...menm ångrar mig när jag ser en käpp och en hund och fortsätter: - Ojdå han är nog visst blind!!!
Stefan tittar på mig som om jag vore en idiot (vilket jag förvisso i denna stund var) och säger:
- Ja han är säkert blind och kör bil och hunden talar om för honom vart han ska köra, i smått sarkastisk ton.
Då kopplar det vad jag nyss har sagt och jag håller på att dö av skratt...Den där sjukhusvistelsen tog både musten ur mig plus alla hjärnceller tydligen....

Jobbade hela eftermiddagen och sedan tog familjen Broms sig en tur till hotellet för att bowla och käka mat.


Stefan slängde snart av sig mitellan och satte dagens första strike...


Lina bowlar på sitt sätt...


...och väntar lika spänt varje gång på att hennes gröna klot ska komma. Hon förstår dock inte att det är samma klot utan tror att det är nya som kommer varje gång....


Blir det nån strike då???

Njae inte för mig i alla fall den här gången. Spelade ganska jämt men med noll strike och alldeles för få spärrar så gick det inte så bra. Ledde in i allra sista omgången då Peter lyckades få in en strike och gå förbi.....SATAN VICKEN JÄVLA TUR!!!!! Surt men vid det laget var jag så jäkla hungrig att jag knappt orkade bry mig. Hade inte käkat sedan elva så jag hoppade på tacobuffén och åt mig stoppmätt (något som jag sällan gör nuförtiden). Nu behöver jag nog inte äta något förrän i morgon eftermiddag misstänker jag...

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa lite bok innan jag däckar. Imorgon bitti väntar jobb och sedan får jag ta hälja igen. Bara fem arbetsdagar kvar och sedan har jag semester i en vecka. Gött! Då ska det röjas och fixas i mitt hushåll!


Kommentarer
Postat av: Lena på Udden

Hahaha !!! Måste bara tacka för kvällens gapskratt, älskade din mening om den blinda gubben som kör bil ! Tack tack ; )

2010-09-26 @ 21:09:57
Postat av: Tessan

Ja du Lena...ibland kan man grönne vad jag har hövve till...jag skrattar själv så fort jag tänker på det...

2010-09-27 @ 00:15:11
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback