Packmopedsturnén...

Puuuh nu är ytterligare en arbetsdag gjord och nu ska jag försöka återge gårdagens musikupplevelse i både ord och bilder innan middagen väntar...


Lina var också med på Packmoppeturné i år och käkar Ballerinakex i väntan på att musiken ska börja...


Passade på att fota några av bandmedlemmarnas moppar. Lite roliga är de och jag förstår att de får rejält ont i baken av dem. Dregen skojade och sa att han såg att han han hade en rumpa men han kände det inte längre...


Den nya fina scenen som blev klar lagom till Sellreveckan (förra veckan) tack vare en fantastisk arbetsinsats av folk från bygden...


Artisterna anländer...


Diggar verkligen Pluras hjälm :))


Verkligen hur mycket folk som helst denna kväll och det utropades ett publikrekord! Någon exakt siffra har jag inte fått men cirka 1300 personer kanske. Helt fantastiskt. Man får nog vara ute i god tid om man ska få biljetter även nästa år :)))


Göran Samuelsson öppnar konserten som sig bör...Han sjöng även duett med Rickard som fanns med på scenen mot alla odds. Tyvärr satt jag så dåligt till att jag inte fick någon bild på detta. Härligt att se att Rickard är på G igen och att han hade möjligheten att få uppleva denna kväll med tanke på allt slit som han har lagt ned med hela Packmopedsturnén.


Ny för i år är Per Persson från Perssons Pack och det gillade både jag och Peter skarpt. Jag är ju såpass gammal att jag var med på den tiden när de var stora. Verkar förövrigt vara en riktigt skön snubbe...Gjorde en dragig version av Cornelis "Mördar-Anders".


Här har vi ytterligare en skön snubbe. Dregen gör ingen besviken och fyller konserten med sin sprudlande energi. När Dregen drar igång tänder det till ordentligt! Körde bland annat "Solglasögon" och Magnus Ugglas "Varning på stan".


Sen så kom tjejen som jag personligen såg mest fram emot att se och höra denna kväll. Dregens supercoola, assnygga och oerhört begåvade fru Pernilla. Jädrar vad bra hon är! Desperados spelades förstås och så den här...


Satt tyvärr så jäkla tråkigt till när jag filmade den här så Pernilla syns ju inte ens!!! Men jäkligt bra är det i alla fall...Finaste sången var dock "Jag och min far" som hon sjöng tillsammans med Dregen. En låt som berörde.


Plura sjunger "Kärlekens Tunga". En helt fantastisk låt men tyvärr lite utjatad för tillfället...




Lite filtmys hör till...


Gladaste Ullan i världen...





Superbra låt! Definitivt en av kvällens höjdare!


Mörkret sänker sig över Hembygdsgården och kvällen avslutas (liksom ifjol) med Göran Samuelssons sköna "Båtrapparsång" och allsångslåten "Det var de som byggde landet". Med på scenen kom också låtens kompositör från  gruppen Môra Per som grädde på moset.


Lina vilar lite...

I helhet tyckte jag att årets upplaga av Packmopedsturnèn var klart bättre än ifjol. Genomgående bra låtval och bra mix mellan finstämt och röj. Det är helt enkelt väldigt gemytligt och trevligt på de här tillställningarna och jag hoppas att de fortsätter i många år till :))


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback