Köttfärsfyllda paprikahalvor



Det här blev min middag idag och jag fattar inte varför jag inte har gjort detta förut...så himla gott och enkelt!

Ingredienser till två paprikahalvor:
300 gram nötfärs
½ finhackad gul lök
1 vitlöksklyfta
1 tsk sambal oelek
salt
peppar
riven ost
1 paprika
smör
Liten skvätt kalvfond

Såhär gör du:
Sätt ugnen på 225 grader
Dela paprikan, skölj och kärna ur.
 Bryn köttfärsen i smör och tillsätt sedan lök och vitlök och bryn med färsen. Salta och peppra efter smak. Häll i lite kalvfond och rör om samt tillsätt en tesked (eller mer för starkare smak) med sambal oelek.
Fyll paprikahalvorna med köttfärsröran.
Ställ in i ugnen i cirka 15 minuter. Ta ut paprikan och strö över riven ost. Gratinera i cirka 10 minuter...KLART!

Man kan naturligtvis även ha grädde i köttfärsen men jag mår av någon anledning illa ibland när jag gör det så jag tar creme fraiche bredvid istället....Mumsigt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback