Blä för regn!

Har ju varit bortskämd med ganska så fint väder på den här semestern men idag är det verkligen aptrist när man tittar ut. Pissar och regnar smått hela tiden. Bläää vad tråkigt! Får se vad vi kan hitta på för aktivitet idag.
Brorsan hade på förslag att vi skulle ta en tur ut till Sellre på Lanthandelns Dag och sen hälsa på pappa. Annars blir det troligtvis Halden och Fredrikstens fästning. Får hoppas att det blir bättre under dagen för då drar vi ut med båten igen.

Ryggen är inte riktigt lika illa idag men det beror nog mest på att jag har sovit i min egen säng istället för i en fuktig båt är jag rädd för....Försökte massera och få igång blodcirkulationen i axeln i går kväll men det verkar inte ha hjälpt nämnvärt. Har en misstanke om att detta INTE kommer att gå över av sig själv...

Igår var det en riktig drömkväll för min del. Först visade SVT repris på Nilecity och sen Dirty Dancing!!! Kan knappast bli bättre! Har sagt det förr men säger det igen: Det finns få filmer som slår Dirty Dancing. Den har ALLT! Okej då....manuset är ibland lite skrattretande dramatiskt men annars finns det inget som slår dansen, musiken eller den otroliga gnistan som finns mellan Jennifer Grey och Patrick Swayze. Tror att det är just den detaljen som gjorde att den blev så himla populär. De ser verkligen ut att trivas i varandras sällskap.
Jag kan inte ens räkna hur många gånger jag har sett den men jag vet att jag säkerligen kommer att se den massvis med gånger igen innan jag dör...

Nilecity är en annan favorit som jag verkligen har längtat efter att få se igen. Vissa saker kändes lite "humordaterade" men sktechen med päronen som sjunger "take a walk on the wasaaaa" är fortfarande hysteriskt rolig liksom Pastor Hannes och Farbror Barbro. Genial serie det där...

Nu har jag käkat frukost och det är dags att sparka igång dagen på allvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback