Jobb, jobb, jobb och lite party!

Ja det blir väldans mycket jobbande och litemindre av allt annat så här när värsta turistrushen har börjat. Jobbade 45 timmar förra veckan och det lär inte bli mindre de närmaste veckorna så det är därför det är lite tyst här på bloggen. Jag har prioriterat att sova faktiskt. Jag är ju i vanliga fall en riktig nattuggla men under semestern fick jag vanan att sova många timmar per natt och jag har inte riktigt kommit tillbaka till mitt vanliga jag än, vilket troligtvis är lika bra. Jag sover alldeles för lite nämligen....

I lördags fick jag dock faktiskt gå ut och partaja och det rejält tack vare att snälla Stefan ställde upp och barnvaktade sin lillasyster. Vädret var ju alldeles fantastiskt och det kändes som om nästan hela Årjäng hade gått man ur huse....
Vi fick med oss Jonas och Ulrika ut och vi hamnade (efter liten balkongsession hos L. och P.) på Rincons uteservering där det intogs lite öl. Sen travade vi vidare upp till öltältet där det var fullt ös.
Jag som älskar att dansa blev riktigt glad när det visade sig vara ett riktigt bra coverband som spelade. Jag dansade naturligtvis som en galning trots bruten tå (fick gå ut i arbetssandalerna för jag kunde inte ha några andra skor). Det gick jättebra ända tills slutet av kvällen när någon till sist träffade mitt i prick över min fot. Ajajajaj vad ont det gjorde men det var ju väntat att det skulle inträffa förr eller senare så inga sura miner här:))
En riktigt superkul kväll blev det i vilket fall som helst och riktigt apkalas blev jag också så sorry till alla er som jag har utsatt för jobbigt fylletjötande och eventuellt andra grejer:)) Jag ber däremot INTE om ursäkt till honom som jag kallade för "stor fjant" för han var verkligen en stor fjant och det står jag för alla dagar i veckan...

Igår var det ju inte riktigt lika kul då förstås men baksmällan gick som tur var ganska fort över och övergick i den stora tröttheten istället...Gjorde inte värst många knop under dagen men vädret var ju så kasst så det spelade egentligen ingen större roll. Glennsan med family var här en stund så att ungarna fick leka av sig lite.
Snart kommer det ju snart en liten bebis också....spännande!!! Jag tror att det blir en liten kille faktiskt.

På kvällen såg vi "True Grit" och den var riktigt bra. Rekommenderas!!

Idag tillät jag mig själv att sova tjugo minuter längre för det var riktigt segt att gå upp men jag vaknade till fort när jag kom till jobbet. Shit vad mycket folk! Det var faktiskt knappt vi hann att få i oss mat. Jättekul med så mycket kunder och dessutom så är i stort sett alla väldigt positiva och trevliga. Vi får väl se hur länge det håller i sig med tanke på att de har spått väldigt mycket regn framöver och då brukar det visa sig på folks humör också:))  men so far so good....

Efter jobbet fick jag och Lina åka ned till busstationen för att hämta några lådor med anslagsbottnar...Lina är dagens fotograf...


Åskmolnen drar in över Årjäng. Jag hade hoppats på strålande solsken (som de faktiskt hade utlovat) under eftermiddagen men tji fick jag...är jävligt glad över att inte ha semester nu men jag vill ha sooool ändå!!!


Jag fick också vara med på bild...

Nu ska jag skriva lite på min andra blogg också och sen får jag nog försöka att få Lina i säng. Hon har inte riktigt kommit in i rätt rutin hon heller sedan semestern och vill helst vara uppe ganska så sent vilket gör att hon är väldans trött på morgonen...inte kul...

Tjingeling så länge!!!





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback