Skönt med sovmorgon

Blir lite "upp-och-ned-vända-världen" den här veckan eftersom jag har ett lite annorlunda jobbschema nu när Lotta har tagit semester. Därför jobbar jag eftermiddag idag istället för på fredag, vilket i sin tur betyder sovmorgon till åtta. Trevligt:))
Hoppas förresten att Lotta är piggare. Pratade med henne igår och hon kände sig risig och hade ont i halsen. Inte kul första dagen på semestern.
Brorsan är inte heller helt pigg men han har ändå lovat att ta hand om Angelina idag när jag jobbar. Hade nämligen inte bokat in den här arbetsdagen på sommardagisschemat (skulle egentligen ha varit ledig) så det krisade sig lite. Får tro att Lina kan sköta sig och inte härja alltför mycket med stackars Glennsan...

Jag kände mig ganska så risig själv igår eftermiddag. Hade ont i musklerna och var tung i huvudet men idag känns det som tur är bättre. På jobbet var det minst lika mycket att göra som förra veckan så tråkigt får vi inte. Höll en tyst minut för offren i Oslo och Utöya och tände ett ljus och det var faktiskt för en gångs skull helt knäpptyst på cafét. Tyvärr varade inte friden värst länge...

Var helt slut när jag kom hem så kvällen blev lugn och jag satt och fixade lite med LCHF-bloggen. Man orkar inte så mycket mera efter dessa mastiga arbetsdagar där allt går i 120 knyck. Visst är jag van att det är fullt upp men på sommaren blir det så extremt. Man jobbar med den högsta kapacitet man är kapabel till ífrån det man kommer tills man ska gå hem, varje dag i flera veckor. Det är varmt, det är väldigt högljutt, det är många olika språk, mycket att hålla i huvudet för att allt ska fungera så smidigt som möjligt och dessutom ska man helst orka vara käck och glad också. Men man vänjer sig vid detta också när man väl har kommit in i det och det är ju bara några enstaka veckor om året det handlar om så det går...Man får inte glömma bort att det trots allt är ganska så kul också:)) det är ju liksom vårt mål att få så många människor som möjligt att fika hos oss...

Nu ska jag få i mig det sista av kaffet och förbereda mig för en tiotimmarsdag till:))

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback