Som ett utsketet lingon....

...känner jag mig just nu...var tvungen att sätta mig still en stund och då märker man hur trött man egentligen är.
Idag var det om möjligt ÄNNU mer kunder på jobbet och precis som jag förutspådde i gårdagens inlägg så börjar humöret att tryta hos en del semesterfirare nu när den svenska sommaren visar sitt rätta ansikte och då blir det genast lite mera tungvindingt...nåja...lite skit får man ta emellan varven, det hör liksom till yrket. Fullt upp är det i alla fall och man har tusen saker i huvudet hela tiden som ska hinnas med och till slut känns det som om huvudet ska explodera men på något jäkla vis så reder det upp sig ändå till slut.


Som jag anade så skulle Lina vara hur trött som helst även denna morgon och denna bilden illusterar det ganska så bra. Jag har lyckats väcka henne och få på henne kläderna men under tiden som jag fixar håret så har hon nästan somnat om igen...min lilla nattuggla...

Hade tänkt att kanske golfa i eftermiddags men eftersom det ömsom är sol, ömsom är åska eller spöregn så struntade vi i det. Inte kul att vara ute på banan med barn och allt om det åskar...


Sekunderna innan den här bilden togs så var det strålande sol...här hällregnar det...blir så trött....

Efter middagen så ville jag ha lite frisk luft i alla fall och gick ut ett slag i trädgården och rensade undan en del medan Lina badade i poolen...hann att få undan lite i alla fall men jag hinner som vanligt aldrig riktigt klart med något....


Lina kom på att det gick väldans fort att åka i rutschkanan om man har blöta badbyxor på sig...

Nu ska jag snart natta lillskruttan och sen ska jag öva igenom sommargympapasset igen lite snabbt. Imorgon kväll är det dags igen och det var ju ett tag sedan jag hade passet senast så lite repetition skadar nog inte...


Kvällen ska avslutas med lite deckarläsning (om jag inte somnar då). Har ni inte läst Peter Robinsons böcker så ska ni absolut göra det. Superspännande är de allihopa!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback