Vårt biofiasko...

I lördags hade ju vi planerat att åka till Karlstad för att se "Cars 2". Låt mig berätta vad som hände...

Det spöregnade när vi lämnade Årjäng men ju närmare Karlstad vi kom desto mera kikade solen fram och när vi väl kom dit så var det strålande solsken och varmt. Jag föreslog att vi skulle ta en kik ute på Mariebergsskogen istället för att strosa i affärer (som vi hade tänkt ifrån början).


Lina fullt sysselsatt i bilen...


Ja han är galen...


Lina tyckte det var en ganska så bra idé att stanna till vid Mariebergsskogen. Det fanns ju en lekpark...


...och mer krävs det inte för att göra Lina nöjd...


Vi hann att kika på lite djur också...


Sen fick det bli en tur med tåget som går runt hela Mariebergsskogen. När vi satt där och väntade på avgång så träffade jag på Ulrika K.B. som jag inte har sett på över tio år! Kul!


Hann att ta några "turistbilder" under vår tågresa:))


Många fina byggnader finns på området och jag önskar att vi hade haft lite mera tid att tillbringa där (med facit i hand så hade vi kunnat stanna en stund) men vi var tvungna att dra in till stan för att käka innan bion.
Det får bli en heldag en annan gång.


Käkade underbart god middag på Fontana di Trevis uteservering och sen gick vi ned till vattnet och bara satt och kosade oss i kvällsolen. Fick se den mysiga båtbussen som far runt på Klarälven....

Klockan sex gick vi till bion och laddade upp med popcorn, dricka och godis och sen satte vi oss i McDonald´s lekrum (Lina hade fullt upp) och väntade på att det skulle vara dags. Jag hade tagit med mig en biotidning för att fördriva tiden. Det var då jag gjorde upptäckten! I tidningen stod det nämligen: "Bilar 2" premiär 5/8. Jag blev helt kall och frågade Peter om han verkligen hade kollat datumet på biljetterna. När vi halade upp dem så stod det mycket riktigt: Lördag 6/8 på dem. Vilket antiklimax! Vilken tur att vi har världens mest lättvindiga unge för det var inte kul att förklara för henne att hon inte skulle få se någon film men det gick hur bra som helst. Det var bara att snopna åka hem igen. Vi fick hoppa in på OK och hyra "Trassel" istället och ha biokväll hemma...Det gick bra det med och vi hade trots allt en fin dag...Om två veckor så bär dte av till Karlstad igen...

Till min sambos försvar (som bokade biljetterna) så ska jag säga att det var verkligen inte helt lätt att upptäcka att filmen inte hade haft premiär eftersom den stod med på en lista med alla andra filmer som går på bio just nu...urdumt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback