Blixtar och dunder...

...har det varit hela eftermiddagen idag. Herregud vad det small!! På cafét hör man sällan om det åskar men idag missade vi det INTE. Sen blev det mörkt bokstavligt talat...


Strömmen gick (i hela kommunen verkade det som) i över en timme och då är det inte helt smidigt att jobba. Vi hade i alla fall tur så kaffet räckte precis tills strömmen behagade att komma tillbaka.

När jag skulle åka och hämta Lina på dagis så var det nästan floder med vatten på vägen och det hann att åska några omgångar till men det kom aldrig riktigt nära igen som tur var. Är så himla trött på det här skitvädret!

Igår var jag ju ute på golfbanan hela eftermiddagen och det var hur fint och skönt som helst. Helt plötsligt när vi står på 14:e hålet och ska slå ut så upptäcker vi att hela himlen bakom oss är kolsvart. Strax efteråt så var det som om himlen öppnade sig och på bara några sekunder var vi helt genomsura. Lätt att spela golf då...näe inte precis...Tur att jag inte låg så bra till innan för då hade jag blivit riktigt sur. På femtonde greenen var det nästan som en liten bäck och den fick jag försöka att putta igenom. Gick ju inte så bra så jag fick inte i bollen förrän efter fyra puttar. Visste faktiskt inte att man fick chippa på greenen för då hade jag gjort det direkt. Kan vara bra att komma ihåg tills nästa gång...
Slutade på 86 slag netto och det är ju verkligen ingen höjdare men jag slutade 10:a av 18:e så det var inte bara jag som hade det bekymmersamt. Helt genomblöt och frusen var jag i vilket fall som helst och det var väldans skönt med ett varmt bad när jag kom hem. Som sagt...de här senaste två dagarna har den svenska sommaren visat sig från sin sämsta sida så nu får det snart vara bra tycker jag!
Nu däremot är det jättefint ute. Får se om jag orkar ut på en joggingtur efter att Lina har somnat. Peter sover i Strömstad inatt så jag är ensam hemma med kidsen.

Vi har kosat oss med jordgubbar och grädde och kollat på hyrfilm. Hyrde en till Lina och en lite läskigare till mig och Stefan som vi ska kolla på sen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback