Kors och tvärs

Ja herregud vilken dag säger jag bara! Är helt slut och sitter nu äntligen i lugn och ro och pustar ut!
Dagen började med att jag försov mig. Inte helt otippat eftersom jag var vaken till halv tre inatt. Jag och Stefan såg en helt vidrig film och sen så var jag för pigg för att somna. Satte därför telefonen långt ifrån sängen så att jag skulle bli tvungen att gå upp men det hjälpte föga...Hade tydligen gått upp, stängt av alarmet och sen gått tillbaka till sängen igen...Som tur var hade jag satt en påminnelse vid sju så den signalen vaknade jag till sist av. Bara en timme försent alltså. Men eftersom jag nu inte behöver ägna cirka 45 minuter åt att väcka en trött tonåring så gick det vägen ändå. Jag fixade iordning mig på fem minuter och Lina är inte svår att få upp och iväg. Vi var på dagis vid halv åtta ändå:))

På jobbet var det lite lagomt med folk. Inte någon vidare stress direkt och det var väl tur eftersom det inte kändes som om jag vaknade till på halva dagen trots massvis med kaffe.

Efter jobbet så hämtade jag Lina och vi for och handlade. Sen tjatade hon om att Lisen skulle få komma hit och leka (de hade redan gjort upp detta under dagen) och därför ringde jag Linda direkt när vi kom hem. De kom hit och jag fick en trevlig pratstund medan jag lagade mat och ungarna fick busa av sig lite.

Efter middagen for jag ut till Sillerud och köpte en styck begagnad cykel.


Såhär rosa och fin är den! 500 pix är den klart värd. Här ska cyklas. Knökade efter lite om och men in den i BMW:n. Fick sitta väääldigt nära ratten på hemvägen men det gick...



Hann knappt innanför dörren innan det var dags att fara iväg åt andra hållet i vår kommun. Blev fundersam eftersom Stefan inte hade kommit hem ifrån Töcksfors och när jag ringde dem så visade det sig att de hade läst fel på tidtabellen (igen) och alla tre killarna var på väg till fots ifrån Töcksfors. Ingen av dem hade pengar på mobilen så att de kunde ringa. Bara ren tur att JAG ringde dem då...Ja herrejisses vilka knövvlar:)) Det var bara att kasta sig iväg efter dem.

När jag äntligen kom hem så sov redan Lina och Peter gott. Hann typ växla några ord med Peter idag:(( Nåja nu har vi ju snart semester så då hinner vi ju att umgås som tur är.

Imorgon är det sommarfest på Linas dagis och vi håller tummarna för att regngudarna är nådiga. Ååå vad det ska bli mysigt att höra när de sjunger! Älskar sånt! Får sticka iväg ifrån jobbet en stund eftersom festen börjar kl.14.00. Lite knöligt. De andra åren har jag kunnat ta ledigt just sommarfestdagen och bara gå dit tills det börjar. En aningens lättare. Jag kan ju knappast sätta på Lina finklänningen vid sju imorgon bitti så jag får komma lite före och hjälpa henne att svida om helt enkelt.


"I spit on your grave " hette filmen jag och Stefan hyrde igår och det var den vidrigaste, äckelpäckligaste film jag någonsin har sett! Mådde fysiskt illa både under och efter att ha sett den. Ingenting för den flåmagade direkt...Hatar splatterfilmer och när våldsscener blir för realistiska och den här innehöll verkligen ALLT sjukt man kan tänka sig och lite till...Fattar knappt att jag såg klart ens...Huuu...inget att direkt rekommendera

Nu ska jag snart försöka pallra mig i säng så att jag inte försover mig en dag till...
Bara tre arbetsdagar kvar nu...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback