Sommarfest utan regn

Ännu en dag närmare semester och den har inte precis varit lugnare än den igår.
Sov ganska så länge imorse (utan att försova mig) och fick lite bråttom när jag insåg att Lina nog skulle behöva både strumpbyxor och något varmare över klänningen till sommarfesten eftersom det inte direkt är någon tryckande värme ute.
Kom dock i tid till jobbet idag också och jag var tack och lov inte lika trött idag.
Fick skippa lunchen eftersom jag skulle iväg på festen och vid halv två var det dags att dra. Förskolepersonalen hade dock varit snälla och klätt Lina inför festen så då blev det något mindre stressigt. Det såg ut att dra ihop sig till regn men faktiskt så höll det sig fint hela tiden. Har varit med om betydligt värre väder på sommarfesterna...



Barnen tågar ut under sjönsång...


Hela sköna gänget samlat...Angelina kunde varenda sång och sjöng för full hals och hade en inlevelse som var utan dess like...Väldigt skojigt att se och jag ångrade att jag inte filmade...


Sen blev det raka vägen upp i knät på mormor...


...och även en sväng i Stefans knä...


Tre generationer på väg mot ringdans runt midsommarstången...


Jag ser minst sagt fundersam ut...


Efter "Små grodorna" väntade Ingegärds supergoda jordgubbstårta!


Med munnen full av tårta...

Så var det över för denna gången...nu har Lina bara en dag kvar på dagis innan semestern och sedan väntar sommardagis med nya bekantskaper...

Lina fick följa med en sväng till jobbet för jag var tvungen att åka tillbaka i en och en halv timme till. Full fart på eftermiddagen och jag hade ett par smörgåstårtor att göra...

Nu har vi precis varit ute och testat nya cykeln ett varv runt kvarteret. Ska försöka skriva en inköpslista inför midsommar och städa undan lite...Får väl fundera ut en plan B om det nu kommer att regna på midsommar så vi inte kan åka ut med båten...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback