Sextonde vägningen...

Upp på vågen igen då imorse. Hade faktiskt inte vägt mig på flera dagar (mycket ovanligt) så lite spännande var det faktiskt. Glad blev jag också. 71,9 kg stannade den på idag. Minus 0,9 kg den här veckan och total viktnedgång på: 15,8 kg. Visserligen var jag nere på 71,5 kg en gång under veckan men det var precis när jag blev sjuk och då hade jag inte käkat värst mycket. Jag hade ju satt upp ett mål att minst gå ned ett halvt kilo så jag är mer än nöjd och glad. Nu har jag "bara" ett par kilo att få bort innan jul.

Kan inte säga att jag har varit värst duktig den senaste veckan heller. Jag har ju varit sjuk och tyckt synd om mig själv och då vill man ju helst häva i sig godis. Har faktiskt ätit en hel del icke tillåtna saker om jag tänker efter: t ex praliner (mörk choklad dock), kebabrulle (med bröd), lite smågodis, den där chokladfudgekakan jag bakade...ja faktiskt en väldigt massa onyttigheter. Å andra sidan har jag inte ätit värst mycket mat eftersom matlusten (och smaken) har varit lika med noll så det jämnar väl ut sig antar jag...

Nu är det ny vecka och nya tag. Sätter ett mål på ett halvkilo även nu så då ska vågen stå på 71,4 nästa måndag. Let´s go...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback