Sista cirkelträningspasset?

Kanske körde jag mitt sista cirkelträningspass idag. Ett pass som jag har kört i drygt fem år och som jag känner mig ganska så less på och har gjort en längre tid. Mycket beror naturligtvis på att vi fick byta till en alltför stor lokal (då kändes det som om hela själen i passet dog) men också att deltagarantalet på sista tiden har varit en stor besvikelse. Skulle säkert gå att locka fler med en massiv kampanj men jag känner inte att jag orkar lägga ned den energin. Det får de som tar över göra. Själv vill jag nu gå vidare med något nytt och spännande och jag är just nu i full gång med att spana in intressanta utbildningar. Frågan är bara vad man ska satsa på? Det finns ju så himla många roliga träningsformer. Det är det som är lite av mitt problem. Jag tycker ju allting är skoj i stort sett...

Jag var i vilket fall som helst med hela passet och tränade idag eftersom vi var så få...en ordentllig genomkörare men tyvärr pallar inte mina fötter helt bra. Jag måste nog ta mig i kragen och komma iväg till en ortoped snart. Upptäckte för ett tag sedan att jag har något konstigt som sticker ut på insidan av båda mina fötter och det kanske borde undersökas. Hälarna är absolut värst och smärtan kommer oftast efter att jag har hoppat mycket eller sprungit på det där stenhårda golvet. Känner det även ibland på jobbet. Det har blivit bättre i takt med viktminskningen men inte helt bra. Usch å fy vad trist. Speciellt med tanke på att jag hade tänkt att börja jogga så fort snön försvinner...

Nu blir det vila ett par dagar från träningen och på lördag när jag är ledig så ska jag besöka gymmet tänkte jag för första gången på evigheter...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback