Trettioandra vägningen

Idag var jag så bergsäker på ett plus på vågen så jag hade redan gett upp innan jag ställde mig på den. Efter en och en halv veckas slarvande med det ena och det andra så trodde jag aldrig att det skulle kunna bli ett bra resultat. Men tydligen så räckte det med att jag skärpte till mig i tre dagar och vips så pekade kurvan nedåt igen. 67 kilo blankt vilket innebär minus 0,6 sedan förra måndagen. Skrek nästan högt av glädje och lättnad...Att köra jobbiga spinningpass kvällen före vägning är grejen det:))

Nu har jag med andra ord gjort 75% av min planerade viktnedgång och har sju kilo kvar till målvikt. Hur bra känns inte det?? Det är tolv veckor kvar tills jag ska vara där och innebär att jag måste hålla den här takten hela vägen som är kvar, alltså cirka 0,6 kg per vecka, om jag ska lyckas innan första juni. Känns faktiskt inte helt realististiskt men man måste ju ha ett mål. Jag svälter mig ju inte för detta utan äter på som vanligt så får vi se vart det slutar.

Idag var det mätdag också. Två veckor sedan sist.

Bröst:            93 cm    - 1 cm  Tot: 17 cm
Under bröst:   84 cm    - 1 cm  Tot: 13 cm
Midja:            76 cm    - 1 cm  Tot: 16 cm
Mage:            84 cm     -1 cm  Tot: 21 cm
Rumpa:          93,5 cm -0,5 cm Tot: 16,5 cm
Lår:               55 cm     - 0,5 cm Tot: 8 cm

Total minskning alla mått: 91,5 cm...inte illa va?

Då kör vi på en vecka till men vi tar en dag i taget...

Kommentarer
Postat av: Åsa

GRATTIS!!! Superbra!=)

2011-03-08 @ 09:58:26
URL: http://www.mittlchf.weebly.com
Postat av: Tessan

Tack Åsa! Jaaa vad bra det känns när man är på väg ner i träsket igen och klarar rycka upp sig och visa bra resultat. Det sporrar extra mycket.

2011-03-08 @ 23:56:01
URL: http://flowerroad.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback